2 Kasım 2012 Cuma

Cenk İşler


FAIR PLAY KRALI

Turkcell Süper Lig’in faal futbolcuları arasında en çok gole imza atmış isim olan Cenk İşler, Samsunlu golcü geleneğini devam ettiriyor. Bir de geleceğin golcüsü tüyosunu vermeyi ihmal etmiyor 

Santrfor olmaya kendin mi karar verdin, yoksa zaman içinde kader seni bu mevkiye mi sürükledi?
Aslında ben futbola Almanya’da 10 numara olarak başladım. İyi bir orta saha oyuncusuydum. Samsunspor’a 17 yaşımda geldiğimde bir sene genç takımda orta saha olarak oynadım. Bir seneliğine Ünyespor’a kiralık verildim ve sezonun beşinci haftasında orta sahadan santrfora geçtim. İlk beş haftada galibiyet alamamıştık, gol atamıyorduk ve ben forma şansı bulamıyordum. Attığım gollerden sonra takımımın vazgeçilmezi oldum. O sezondan sonra da mevkiim değişmedi. Attığım gollerin çokluğu buna müsaade etmedi (gülüyor).

Kayseri Erciyesspor forması giyerken bir Beşiktaş maçında Ali Tandoğan yerde yattığı için gol fırsatını değerlendirmeyip topu taca atmıştın ama aynı maçta benzer bir pozisyondan gol yemiştiniz…
Sahada futbolcunun başına her şey gelebilir. Ciddi sakatlık geçiren futbolcuları duyunca benim canımdan can gidiyor. Herkes benim yaptığımı yapmak istiyor ama ülkemizde başarı skorla ölçüldüğünden birçoğu korkuyor. O maçta Beşiktaşlı futbolcular takım arkadaşıma aynı anlayışı göstermediklerinde kan beynime sıçramıştı. Maçtan sonra tam da benim dediğim gibi “Biz çok baskı altındaydık” diyerek kendilerini savundular. Sanki biz aynı sahada oynamıyorduk! O maç bana Fair Play ödülü kazandırmıştı.

Centilmenlik futbolcu için kazanç mıdır?
Centilmenlik kazandırmazsa ilahi adalet kazandırır! Ben bahsettiğimiz maçta topu taca attığımda takım arkadaşlarımdan tepki almıştım. O pozisyondan 15 dakika sonra ceza sahasında düşürüldüm ve penaltıdan beraberliği sağladık. Şimdilerde takımlara bazı centilmenlik kriterlerine göre büyük ödüller veriliyor. Takımların sahada centilmen olmaları için ödülü hedeflemeleri acı.

Samsunspor’dan ayrıldıktan sonra Samsunspor’a attığın gollere sevinmedin ve sakinliğini korudun. Birlikte oynadığın arkadaşların buna anlayış gösterdi mi? 
Çocukluğumdan beri en büyük hayalim memleketimin takımında, Samsun’da oynamaktı. Çantamı elime alıp 17 yaşımda Samsun’a geldim. Seçmelerde 150 kişinin arasından seçilen iki kişiden biri oldum ve Türkiye maceram başladı. Samsunspor’un benim kariyerim adına yıkıcı kararlar vermesine rağmen ona duyduğum bağlılık bambaşkadır. İstanbulspor forması giyerken Samsun’da Samsunspor’u ligden düşüren golü ben attım. Hayatımın en kötü anlarından biriydi.

Kimi gizli, kimi açıktan senin gibi tuttuğu takıma karşı oynayan onlarca futbolcu var ve onlara çoğu zaman senin kadar anlayışlı olunmuyor…
Memleketimin takımını tuttuğum için hissettiklerimi sahada göstermekten çekinmiyordum, anlayışla karşılanıyordum, şanslıydım. Oynadıkları takımdan başka takım tutan oyunculara “Şu takımda oynuyor ama bu takımı tutuyor hain” deniliyor. Bence kimsenin onlara yüklenmesine gerek yok. Onlar zaten en büyük acıyı çekiyorlar.

Tanju Çolak, Ertuğrul Sağlam, Serkan Aykut, sen… Samsunspor Türk futboluna şimdilerde de golcüler hazırlıyor mu?
Samsunspor’da her zaman olduğu gibi gelecek vadeden birçok futbolcu var. Benim en beğendiklerimden biri de Turgut Doğan Şahin. Geçen sene ben Manisaspor’dayken onunla karşılıklı oynadık. Samsunspor’da, gollerin hemen hemen üçte birinde onun imzasını taşıyor. Yaptığı preslerle rakip savunmanın dengesini bozarken bir yandan savunma yapmayı da ihmal etmiyor. Topu ayağına aldığında kaleye gitmekten ve şut çekmekten kesinlikle çekinmiyor. Birebir yakaladığında geçemeyeceği oyuncu yok. Gelecekte onu herkes tanıyacak.

Konyaspor’da oynarken Fenerbahçe maçında hakem faul çalacakken düdüğünü yere düşürmüştü. Sen de düdüğü yerden alıp faulü çalmıştın. Hakemlik mi, daha eğlenceli futbolculuk mu?
O maçta Fenerbahçeli bir futbolcu faul yaptı. Kuddusi Müftüoğlu oyunu durdurdu ama düdüğü çalarken yere düşürdü. Ümit Özat düdüğün sesini duymayınca atağa çıktı. Hakem de o ara kart gösterme telaşında. Baktım olacak gibi değil düdüğü yerden aldım, var gücümle çaldım (gülüyor). Oyun durdu! Tabii kafasını çevirip düdüğün bende olduğunu gören gülmeye başladı! Yüzlerindeki ifade aklıma geldikçe hâlâ gülerim. Bir düdükle oyunu durdurmak eğlenceliydi ama yine de futbolcu olmayı tercih ederim.

Oynadığın 1. Lig takımları hep Süper Lig’e çıktılar. Nedir işin sırrı?
Tecrübeli olanları ve gençleri iyi harmanlamak gerekiyor. Bir de dikkat ettiysen 1. Lig’den Süper Lig’e çıkan takımların oyuncularını yine 1.Lig’den çok iyi teklifler gelir. Bu yüzden 1. Lig oyuncusu ve Süper Lig oyuncusu gibi bir ayrım yapılmaya başlandı. Bu oyuncuların var oluş sebebi tecrübeleriyle Süper Lig’e takım çıkartmak. Süper Lig’e çıkan takımlar da yenilik peşinde koşarken emektar futbolcularını üç kuruşa harcar.

Futbol Firarı!
Cenk İşler futbol ve Samsunspor aşkıyla askerden bile kaçmış!

Samsunspor’daki ilk yıllarımda bir yandan da askerlik yapıyordum ve her maça izin alıp gidiyordum. Yine benimle aynı durumda olan arkadaşım Celil vardı. Askerdeyken İnter Toto maçları için Danimarka’ya gitmemiz gerekiyordu. İzin konusunda bir karışıklık olmuş. Uçağa bindik, aradan yarım saat geçti. Uykumuzdan pilotun sesiyle uyandık. “Şu an aramızda bulunan Samsunsporlu futbolculardan Cenk İşler ve Celil Sağır askeriyeden kaçtıkları için uçağımızı geri çeviriyoruz. Yetkililerinin pilot kabinine gelmeleri önemle rica olunur (gülüyor)!” Yetkilimiz, pilotu İstanbul’a inmeye ikna etti. Danimarka uçağına aktarma yapmadan önce telefonumu açar açmaz bana bir telefon geldi. Açmaz olaydım! Tabur komutanı “Firarınızı veriyorum!” diyerek bana bas bas bağırıyor. O ara ben de körükten geçiyorum, komutanın yüzüne telefonu kapattım. Tabii bunun bir de dönüşü var (gülüyor)! Disiplin koğuşunda bizi günlerce tuttular. Canımız sıkılmasın diye de “Hapishane Anılarım” adında bir kitap verdiler. Hiç sıkılmamıştık (gülüyor)!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder